berenavontuur.reismee.nl

hoe sloop je 2 camera's....

Om 6.45 uur stappen we aan boord van een kleine boot. Vandaag gaan we op grizzly expeditie met tide rip helemaal knight Inlet in. Dit is the great bear rainforest waar honderden beren wonen.

Als we net onderweg zijn valt een motor uit en moeten we terug naar de kade waar we uiteindelijk na veel klooien om de motor werkend te krijgen over stappen op een andere boot. Dit grapje kost ons een uur en eigenlijk nog meer tijd want deze boot vaart ook minder snel dan de andere kon. Onderweg moeten we ook nog tanken wat ook weer vertraging oplevert. Beetje boel jammer dit want de beren zijn alleen actief bij eb en inmiddels is t hard vloed aan t worden.

Na een 2,5 uur varen op best wild water hebben we een grizzly gevonden. Wij de overdekte cabine uit en in de stromende regen. We hebben speciale hoezen voor de fototoestellen gekocht zodat ze droog blijven.

De beer loopt langs de waterkant mosselen te zoeken en gaat zelfs voor ons neus zwemmen en zich daarna helemaal uitschudden.

Foto's maken is wel een hele uitdaging want mijn bril blijft beslaan.

Na deze beer varen we zeiknat een stukje verder en al snel vinden we beer nummer 2.

Het weer is nu nog slechter en we kunnen door de mist en regen hem amper zien.

Weer terug in de cabine zie ik dat de lens van mijn camera helemaal beslagen is. Shit!!!

We proberen deze te drogen met keukenpapier maar de rest van de dag kan ik 'm niet meer gebruiken.

Menno klaagt ook over condens op de lens en vreest hetzelfde. De waterdichte hoezen voor de camera's zijn niet waterdicht genoeg voor dit soort rotweer dus.

We varen rond en rond en uiteindelijk na een uur zoeken vinden we nog een beer die tegen de helling oploopt.

Hier blijven we tot onze verbazing maar 2 minuten want we moeten op tijd terug voor de lunch. Uiteindelijk hebben we maar anderhalf uur gezocht en gekeken naar en bij grizzly's. (en de andere 2 boten hadden dus wel een uur extra bij laag tij. )

Na de lunch varen we terug richting Telegraph cove en vinden we onderweg terug gelukkig nog een grote groep orca's en dolfijntjes die aan het zwemmen zijn in de stroomversnellingen,

en een humpbackwhale in de verte en de rotsen met zeeleeuwen brengen we ook nog even een bezoekje aan.

Als we bijna bij de haven zijn gaat er een alarm af in de boot en blijkt de motor oververhit. Na herstarten doet ie t gelukkig weer en veilig komen we dan terug in de haven.

Uiteindelijk hebben we vandaag 6 uur gevaren om bij de beren te komen en maar anderhalf uur gezocht en doorgebracht bij de beren en er 3 gezien. Dit vinden we wel jammer aangezien we heel veel geld betaald hebben voor deze tour en er van te voren veel meer tijd bij de beren was beloofd.

Alex

Jammer van al die pech, maar toch weer mooie foto's.