berenavontuur.reismee.nl

going north

gisteren met pijn in ons hart afscheid genomen van Campbell River. Ooit wil ik daar nogmaals heen.

Het giet van de regen. Goed tegen de bosbranden en het is toch een reisdag dus maakt t ons niet uit.

We gooien de kofferbak vol met boodschappen aangezien we naar een heel klein gehucht gaan en de boodschappen daar duur zijn.

Hoe noordelijker we komen hoe minder auto's we tegenkomen. Alsof we naar niemandsland gaan. Na 3 uur rijden komen we aan in Mount Waddington een plaatsje vlakbij Port McNeil. Onderweg moet ik zelfs een keer goed in de remmen omdat er herten op de weg lopen (en we rijden 100 km/uur)

We hebben hier onze eerste air bnb ooit gehuurd. Het is een kleine cottage met complete keuken en een grote veranda waar zelfs een schommelstoel op staat. Nice!! De komende 4 nachten verblijven wij hier.

Vanmorgen weer vroeg wakker maar t giet nog steeds dus we doen lekker lui en komen pas om 7 uur ons bed uit. Menno maakt een monsteromelet met ui, champignons, spek en paprika en als ik uit de douche kom mag ik zo aanschuiven. Wat een lieve man heb ik toch.

We rijden een kwartiertje naar Port Mcneill van waar we met mackay whalewatching het water op gaan.

Net ingestapt krijgt de kapitein een melding dat net uit de haven zo'n 20 orca's zwemmen dus we gaan er snel achteraan.

Dan komen we nog diverse bald eagles tegen.... t zijn net biljardballen in bomen....

we varen langs een hele kolonie gestapelde zeeleeuwen op rotsen,

zien weer meerdere humpback whales,

en komen dan meerdere groepen orca's tegen. De boot wordt stil gelegd en de kapitein laat de sonar zakken waardoor hij ons de geluiden die de orca's maken kan laten horen. Het blijkt dat de verschillende groepen onderling verschillende talen tegen elkaar spreken. grappig om te horen.

Dan als we weer verder varen zwemmen er ineens orca's en dolfijnen (pacific whitesided) mee met de boeggolf.

Zo gaaf om te zien. En weer hebben we de mazzel dat we de babyorca in deze groep kunnen zien. (dit is weer een hele andere groep dan 2 dagen geleden)

Helemaal verkleumd krijgen we soep met brood aangeboden wat er goed ingaat. Na de lunch volgen we de diverse orca's nog even en krijgen we bezoek van nog wat dolfijnen. Deze laatsten zijn helaas te vlug om goed te kunnen fotograferen.

Op de terugweg naar de haven komen we nog een humpback tegen maar daar zit weinig aktie in dus we varen al snel door.

Wederom een whale of a day met uiteindelijk maar een klein beetje regen en heel veel walvissen. Moe maar voldaan gaan we van boord. Vanavond eten we diepvrieslasagna lekker makkelijk.

Alex

Het ziet er wer fantastisch uit.