berenavontuur.reismee.nl

Meer orca's!!!

Onze laatste vakantiedag vandaag: tijd om iets te gaan doen wat we 't allerleukst vonden: Whalewatchen!!!

Vol verwachting heisen we ons om half 10 weer in een overlevingspak, martelen de creditcard weer eens goed (die is echt zielig deze vakantie) en stappen op de boot. Gisteren hebben ze meer dan 10 orca's gezien en ze hopen dat ze nog in de buurt zijn.

Na een uurtje varen komen we langs een steller zeeleeuw op een boei midden in zee. Het lijkt wel alsof hij de bel aan 't luiden is. Heel grappig.

Inmiddels krijgen we te horen dat er een hele grote groep orca's(ongeveer 40 stuks) is gespot op ongeveer 2 uur varen en dat we er zo snel mogelijk heen gaan.

Het is een hele vlakke zee en de speedboot beweegt amper dus het is een lekker tochtje langs mooie kusten.

En dan....... daar zijn ze!!!! We zien er eerst een van best dichtbij: het blijkt crewser te zijn (van L-pod L92) Een best wel groot mannetje.

Dan zien we even verderop een researchboot met daaromheen meerdere orca's. Die boot blijkt orcapoep te verzamelen voor onderzoek. Ze doen dit door een hond mee te nemen op de boot die gaat blaffen als ie orcapoep ruikt.

Dan komen we dichter in de buurt en zien we meerdere orca's tegelijk. Een andere orca die ze ook kunnen identificeren is Mystery(L85)

We blijven hier meer dan een uur rondhangen en varen vd ene naar de andere orca. Waanzinnig om te beleven!!!

Dan komen er ineens 3 orca's heel hard op de boot afzwemmen.........

En gaan net onder de boot door. Doordat dit zo snel gaat mislukken de foto's hiervan compleet maar de ervaring vergeten we nooit!!!

Dan beginnen we aan de lange terugtocht die omdat 't zo mooi weer is helemaal niet erg is.

Helemaal doorgewaaid en voldaan komen we weer aan in Vancouver.

We lopen nog even door de market waar we bijna een kilo verse aardbeien kopen. Da's toetje voor vanavond.

Vanavond de koffers inpakken en morgen om 1600 uur vliegen we weer naar Nederland. (snik snik)