berenavontuur.reismee.nl

vol gas vooruit

Na 10 uur schermpje kijken en hangen raakten we de grond een half uur te vroeg in Seattle. Helaas was de gate nog niet vrij dus werden we met vliegtuig en al geparkeerd op een leeg stuk baan en moesten we wachten. Zucht....

Op Seatac zelf hadden we vrij snel onze koffers en door de douane ging deze keer ook vlug aangezien we al eerder op dit visum hadden gereisd en we dus bekend waren daar.

Toen met een shuttlebus naar de autohuur waar de echte vertraging begon. Het is laborday weekend en iedereen trekt er dan op uit. Bij de autohuur stond een wachtrij van ruim een uur. Gelukkig voor mij hadden ze onze gehuurde auto niet op t moment en kreeg ik een mooie upgrade...We rijden nu dus rond in een mooie 7 persoons Buick Enclave.( Als er dus iemand is die alsnog hierheen wil komen..... ruimte genoeg)

Door al dat wachten gingen we de veerpont die we gepland hadden niet meer halen dus dan maar omrijden. t Was nog ff wennen aan de grootte en vooral lengte van de auto. Vooral met parkeren moet ik er op letten dat ik iets later instuur.

Na anderhalf uur sturen komen we aan bij t best western hotel in Silverdale waar we een luxe kamer met uitzicht op de baai hebben.

We rammelen inmiddels en halen heel amerikaans een hamburgermenu waar we enorm van genieten na 5 weken dieet. Dan vlug ons bed in voordat we omvallen.

Om 4 uur snachts zijn we allebei klaarwakker en besluiten we op te staan om ontbijt te scoren bij de plaatselijke supermarkt die hier al om 5 uur open is. We eten t op in de auto waarna we als t begint te schemeren wegrijden richting Hurricane Ridge in Olympic National Parc. We arriveren hier om 7.45 uur en later die dag blijkt dat t maar goed is dat we zo vroeg waren want als we wegijden komen we een wachtrij van meerdere uren tegen richting ingang.

We parkeren de auto en gaan een trail naar de top vd berg lopen. De jetlag en de hoogte spelen mij parten en ik heb t zwaar naar boven toe. In 2.5 uur bereiken we de top vanwaar we over t water heen Vancouver Island (VI) kunnen zien liggen en we ook Mount Baker ( een hoge berg boven Seattle) kunnen zien boven de wolken uit. Ook krijgen we bezoek van bambi en zn ouders en spotten we een speciale alleen daar voorkomende marmot en heel veel grondeekhoorns.

Na een uur genoten te hebben van alle wildlife en de prachtige uitzichten doen we er anderhalf uur over weer terug naar de auto. Bijna 300 meter geklommen, 8 km gelopen en op 1759 meter hoogte geweest.

We rijden weer naar Port Angeles waar we in een restaurant aan t water soep in een broodbol met salade eten wat ons super smaakt. Nog ff langs t water gewandeld maar helaas geen zeehond te vinden. Inschecken in ons hotel en wederom vroeg naar bed vanavond. Morgenochtend heel vroeg varen we over naar Vanouver Island in Canada.

Alex

Het ziet er allemaal mooi uit. Een goede start. Geniet maar lekker.