berenavontuur.reismee.nl

Stranddagje

Om 8.45 is het eb en wil ik proberen allerlei zeesterren etc. te bekijken in getijdepoelen die dan droog vallen dus om 8 uur zitten we in de auto.

We rijden eerst naar de vuurtoren maar daar kun je niet bij de zee komen zonder eerst over levensgevaarlijke rotsen te klauteren dus rijden we verder richting Tofino waar Menno op een kaartje ontdekt dat er ergens tussenin een rots in zee is waar zeeleeuwen op zitten. Dit willen we wel zien dus eropaf!
Onderweg hiernaartoe komen we beer 27 tegen. Omdat er net een opdringerige bumperklever achter me zit rijden we deze voorbij maar Menno wil dat ik keer en terugrij. We zien de beer nog maar voordat we een foto kunnen maken keert 'ie ons z'n kont toe en verdwijnt rap in het bos.
We parkeren de auto en lopen door 't regenwoud naar het strand. Op 't strand blijken er op een rots ver weg in zee inderdaad veel zeeleeuwen te zitten. 't Regent en nat worden we toch wel dus ik rits m'n pijpen van m'n broek en loop tot aan m'n knieen de zee in zodat ik dichter bij de zeeleeuwen kan komen om foto's te maken. Menno staat verkleumd vanaf de kant toe te kijken met handschoenen aan. Na een half uur en 10 cm water hoger tegen m'n benen (het wordt inmiddels weer snel vloed) heb ik de foto's die ik wil hebben en lopen we over 't strand en door 't bos weer terug naar de auto.


Nu willen we ook de Schooner trail nog lopen. Dit is een route door 't regenwoud over allerlei vlonders en trappen richting een ander stuk strand met rotsen waar je op kunt klauteren en waar getijden poeltjes ontstaan bij laag water.


Ook hier blijven we een hele tijd. We klauteren over de rotsen om te kijken hoe hoog 't water ertegenop klotst, we poeren wat in de getijde poelen en ontdekken krabbetjes, gekke visjes, kwallen en allerlei vreemd gekleurde plantjes die volgens mij leven (zijn dus geen plantjes maar dieren).


Hierna komen we op de weg terug beer nummer 28 tegen. Hij staat naast de weg in de berm een bessenstruik omver te sjorren. Dit levert weer mooie plaatjes op hoewel 't weer lastig is om 'n goede foto te maken aangezien de beer z'n snuit zelden uit de struik wil halen.


Een paar kilometer van ons huisje zet ik Menno af bij het begin van de Wild Pacific trail. Dit is een wandelroute van meer dan 8 km enkele reis en ik heb met 'n paar blaren hier vandaag geen zin meer in.


Ik ga hiervoor in de plaats naar de supermarkt om vers stokbrood en een 1.65 literbak koffie/chocoladeijs met chunkies te kopen. :)
Ik geniet van een paar uur rust bij ons huisje terwijl Menno langs de ruige kust loopt en zich uitleeft met z'n fototoestel. Dit levert erg mooie plaatjes op dus misschien ga ik morgen toch ook maar ff mee. Menno wil graag nog een keer omdat de zee te kalm was en een ruige zee spectaculairdere plaatjes oplevert van opspattend water tegen de rotsen.
We maken lekkere hamburgers voor onszelf met sla en eten de bak ijs voor een kwart leeg. Dit gaan we dus niet op krijgen voordat we weer naar de volgende plaats rijden. De avond brengen we lekker lui in bed voor de tv door. 't Regent toch weer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!