berenavontuur.reismee.nl

Meer beer

Vanmorgen voor 't eerst uitgeslapen. Heb ontbijt op bed gekregen van Menno. Heerlijk lopen treuzelen en nu (het is inmiddels half 12 's ochtends) op naar de haven waar we voor een 2e dag met de boot weggaan. We hebben gisteren geen orca's gezien en maar een halve grizzlybeer dus in de herkansing.
We zijn vandaag de enige 2 passagiers dus hebben we onze VIP privetour.

We gaan als eerste weer langs het bald eagle feest omdat dat gister zo'n succes was. Hier maken we weer een paar (ik heb inmiddels ontdekt hoe ik een burstshot kan maken met m'n camera dus elke foto x 5) foto's en na een korte stop gaan we door naar Bute Inlet.

Eerst door de rappids heen. Tijdens opkomend tij net na eb wil je dit niet wordt er verteld. Het is zo'n nauwe doorgang waar tijdens afnemend en opkomend tij heel veel water doorheen geperst wordt dat 't een kolkende massa wordt. Onze kapitein weet ons er heelhuids doorheen te loodsen en de berenjacht is geopend!
Na ongeveer een half uur speuren hebben we onze beer gevonden. Dit is beer nummer 15. Hij zit heel lief mosselen te zoeken op een rotsje onder aan 't water.

Even verderop zitten beer 16 en 17!!! Dit zijn mamma en ukkie. Wij zijn verkocht. We dachten dat we 'cat'-persons waren maar 't is nu heel duidelijk: wij zijn 'bear'-persons!!! Helaas mogen ze niet mee naar huis dus varen we maar weer verder.

We zoeken nog naar een groep dolfijnen die een half uur eerder gezien zijn maar komen ze helaas niet meer tegen.
Het is inmiddels aardig hard gaan waaien en op het open stuk water beukt de boot erop los. Helemaal geklutst bereiken we de haven weer.