berenavontuur.reismee.nl

Ontelbare zeearenden en dolfijnen

Vandaag gaan we met de eiland 'fotograaf' op het water touren.

Hij heeft nog 2 andere toeristen gevonden en met 5en gaan we op pad nadat we ons in een soort 'ruimtepakken' hebben gewurmd die en beschermen tegen de kou en gelijk overlevingspakken zijn mocht er iets gebeuren.

Na een kwartier varen zien we al een paar mooie bald eagles.

Na ongeveer 45 minuten hebben we onze eerste beer van vandaag.

. Dit blijkt een kruising te zijn tussen een zwarte beer en een grizzlybeer. Een inteelt beer dus. We kunnen niet te dichtbij komen want hij is erg schrikachtig.

Hierna komen we een groep dolfijnen tegen die het leuk vinden om met de boeggolf van de boot te spelen. Hier vermaken we ons zeker een uur mee.

We varen door wat rappids (snelle getijdestroming tussen de smalle doorgangen tussen de eilanden door) en ineens gaan we een bocht om en zien bald eagle heaven!!!

Het is momenteel precies tussen eb en vloed inj en de vissen komen door de kracht van het snel stromende water boven drijven. De zee arenden vinden dit geweldig en voor onze ogen zien we ongeveer 200 zeearenden zichzelf te goed doen aan de vis. Ze doen dit door duikvluchten te maken op het water en zo de vissen te grijpen.

Het blijkt toch best nog wel moeilijk om dit goed op de foto te zetten. Wat een snelheden hebben die vogels zeg. Maar wauw wat een ervaring.

Na de lunch zien we nog een zwarte beer op de rotsen,

komen we een kolonie zeehonden tegen,

zien we een zwarte scholekster

en en komen we opnieuw een groep dolfijnen tegen waar we wederom mee spelen. We krijgen de dieren zelfs even zover dat ze gaan springen.

Helaas laten de Orca's zich vandaag niet zien maar we zijn zeer tevreden met de 'buit' van vandaag.

Moe maar zeer voldaan kruipen we vanavond ons mandje in (en een beetje auw want ik ben verbrand).