berenavontuur.reismee.nl

Eilandgevoel

We gokken vandaag op de boot van 08:30 en ruim op tijd staan we te wachten tot we de boot op mogen. We verlaten nu het vaste land en reizen verder op Vancouver Island (ongeveer zo groot als 2 keer Nederland).

De boottocht duurt 1 uur en 45 minuten en lijkt een beetje op de Texelboot alleen met meer autodecks.

Helaas zien we onderweg geen orca's hoewel ik de hele overtocht op de uitkijk sta.

Helemaal doorgewaaid komen we aan in Nanaimo waar we richting Noorden gaan rijden.

Eerste stop is Nanoose waar de zee arenden zich soms verzamelen maar wat helaas nu niet het geval is en we rijden verder naar Fanny Bay. Hier liggen gelukkig wel de zeeleeuwen en een paar zeehonden. We fotograveren hier wat en eten onze vers gekochte lunch.

Dan door richting eindbestemming van vandaag: Campbell River.

Na al de leuke hotels/huisjes die we de afgelopen tijd gehad hebben valt het motel wat tegen. Maar we hebben wel uitzicht over de baai dus wie weet wat we zien vanuit ons bed.

We hebben antwoord gekregen van een locale fotogaaf die sinds dit jaar ook wildlifetours verzorgt en we spreken af om morgen de hele dag op zoek te gaan naar wat hier ook leeft.

Aangezien we hier in het motel niet kunnen koken laten we ons verleiden tot een pizza met als toetje onze eerste pot Ben & Jerry's