berenavontuur.reismee.nl

raften en sightseeing Wells Gray Park

Vandaag om Half 10 afgesproken met Liguid lifestyles. We gaan scenic raften op de North Tomson Rivier.

't Blijkt dat wij de enige 2 toeristen zijn die meegaan dus dat wordt een privetrip. Het bedrijf heeft net nieuwe medewerkers in dienst die alle trips moeten leren kennen dus we gaan op pad met uitgelaten jonge honden.

Bij de rivier is het begin even spannend aangezien de boot met ons erin zo van 2 meter hoogte het water ingeduwd wordt. Zonder nat te worden zitten we even later in de boot. Het is lekker zonnig zomerweer en de omgeving is erg mooi dus hop in de relax stand. Een van de medewerkers die mee is vaart mee in een wedstrijdtruc kano en laat ons de leukste trucjes zien.

Een groot deel van de tocht mag Menno aan het roer wat ie erg leuk vindt

. Op een gegeven moment drijven we wat naar de kant en hebben we een aanvaring met een omgevallen boom. Allemaal duiken in de boot dus. Dit overleefd te hebben neemt de officiele kapitein het maar weer over en veilig halen we de afmeer plaats.

We gaan even wat eten in een cafeetje waar ze internet hebben zodat we jullie op de hoogte kunnen houden aangezien we in ons huisje geen internet hebben. Hierna rijden we weer verder het park in op zoek naar onze berenvriendjes.

Nog geen minuut later staat er een puberbeer langs de kant vd weg te twijfelen of ie over zal steken. Hij doet dit vlak voor onze auto en staat ons daarna vanachter een boom te bekijken. Wie bekijkt nu wie?

's avonds doen we nog een rondje park en zien we nogmaals een beer hollen voor de auto. De beermeter staat nu al op 11!