berenavontuur.reismee.nl

Hop, hop, hop... beertje in galop

Om 8 uur 's ochtens verder het park in. Het regent dus dat betekent hopelijk dat het vandaag rustig blijft in het park.
Eerst langs de beroemdste watervallen van het park. De Helmcken Falls. Deze stort zich 141 meter omlaag!!!

Hier lopen we wat rond en Menno schiet z'n fototoestel weer vol.
Hierna rijden we verder en besluiten we een trail te gaan lopen naar de mineral springs.(het park was vroeger vulcanisch)
Na ongeveer 1.2 km gelopen te hebben stuiten we op een verbrandde omgevallen boom en kunnen we niet verder. Terug dan maar weer.
We zien 2 hele raregrote vogels lopen

waarvan we nog steeds niet weten wat het zijn. Ook komen we voetsporen tegen van wat later blijkt van een wolf.
Terug bij de auto begint het weer te regenen. We rijden helemaal door tot het meer waar we even rondkijken en daarna omkeren.
Er is een boottocht op het meer maar vanwege het weer en de weinige toeristen vaart deze niet en het is met 150 dollar pp toch veels te duur.
OP onze weg terug stuiten we wederom op een hollende beer en weer hebben we geen tijd om een foto te maken. Nog geen minuut later zit er een bruinkleurige
zwarte beer op nog geen meter langs de kant vd weg

Op de rem en klikken. DE beer vindt het toch wat te dichtbij en verdwijnt in de bossen.
We rijden 's middags nog naar Moul Falls waar we onderaan de waterval kunnen komen

. Dit is een heel smal glibberig pad en ik twijfel of ik het wel moet doen.
Toch beneden aangekomen (met hoog adrenalinegehalte en zweethandjes) maken we mooie foto's en beginnen we weer aan de terugweg. Na dit lange klautertochtje keren we
terug naar ons huisje waar Menno lekker spaghetti maakt. Onderweg treffen we nog wel een hele leuke eekhoorn in een boom die speciaal voor ons gaat poseren.