berenavontuur.reismee.nl

Regen, regen, regen, waterval

Laat voor ons doen zitten we pas om half 8 in de auto. Vandaag gaan we naar Wells Gray park rijden en onderweg willen we een river safari doen en de eerste boot vertrekt pas om 10 uur.
We rijden naar een andere provincie en passeren daarbij een tijdszone waarbij de klok nog een uur terug moet. We zitten dan dus op -9 uur met Nederland.
Tegenover ons hotel in Jasper groeten we bij het wegrijden de Wapiti's die in de berm liggen te herkauwn en slaan af richting het westen.
Na nog geen half uur rijden zien we een auto met alarmlichten langs de snelweg staan en ja hoor een bearjam. Hoewel we eigenlijk niet mogen stoppen hier doen we dat stiekem toch en genieten zo een ruim half uur van een
hele relaxte grasetende zwarte beer

Hierna besluit ik verder te rijden aangezien we nog steeds op de vluchtstrook van een snelweg staan en er steeds meer grote trucks langskomen.
Onderweg gaat het steeds harder regenen. Na 3 uur rijden komen we aan bij de blue river en het klaart zowaar een klein beetje op. We kunnen mee met de eerst volgende boot.We maken kennis met onze medereizigersen van de overige 8
zijn er nog 4 Nederlanders bij. Hoe grappig. Als we midden op het meer zitten houdt het op met zachtjes regenen en begint het heel hard te gieten. Anderhalf uur speuren we de waterkanten af maar de beren en elanden zitten denk ik wijzelijk
binnen bij de openhaard, Wel zien we een bold eagle.

We rijden weer verder richting clearwater waar we naar de supermarkt gaan om eten voor 3 dagen in te slaan aangezien we de komende dagen ver verwijdert zullen zitten van alles wat met beschaving te maken heeft.
Eenmaal bij ons huisje aangekomen worden we even stil. Midden in de wildernis staan 3 lieve huisjes aan een lief kabbelend (lees woest stromend) beekje.

Na het avondeten is het ineens helemaal blauw en zonnig en we besluiten nog even door het park te rijden.
We bekijken 2 watervallen en rijden wat rond

Opeens gaan we een bocht om en galoppeert er een beer voor onze auo uit. Helaas voordat we het fototoestel kunnen pakken is ie verdwenen in het bos.
Op de terugweg naar ons huisje rijden we langs een weiland, ik keer de auto en gooi 'm in de berm. We zien een moederbeer en 2 bearcubs.(babybeertjes)

Hier blijven we de rest van de avond staan.Elke keer dat de moederbeer iets hoort jaagt ze haar jongen de boom in

Heel apart om te zien hoe snel en handig de kleine beertjes dit al kunnen. We zijn erg blij met onzs nieuwe fototoestel dat een lichtsterkere lens heeft want zelfs met schemerkicht
krijgen we nu heel behoorlijke foto's. Moe maar zeer voldaan keren we inmiddels bijna midden in de nacht terug naar ons huisje.