berenavontuur.reismee.nl

Maligne Lake

Vol goede moed wij vanmorgen weer vroeg op pad. Wij willen meer beren zien! We hadden gelezen dat de vorige dag er op de route naar Maligne lake veel beren waren gezien dus wij daarheen.

Op de heenweg hele kuddes wapiti's. Volgens mij zijn dat de 'nieuwe'koeien hier ofzo en we hebben ook genoeg herten gezien maar beren ho maar. (die stonden ons gewoon vanachter de bomen uit te lachen)

Bij Maligne lake een wandeltocht gelopen. Best wel eng zo vroeg door de bossen terwijl je weet dat je oog in oog kan komen te staan met een beer. We hebben wel poep gezien onderweg (we weten niet hoe berenpoep eruit moet zien) maar verder geen wild gezien.

Wij de weg weer terug gereden richting Maligne Canyon. Weer geen enkele beer! In Maligne canyon ook een trail gelopen.

Dit bleek een aardige aanslag op mijn kuiten te zijn. Wat een hoogteverschil
. Na meer dan een uur enkele reis gelopen te hebben zijn we maar omgedraaid.

mede omdat het ook begon te regenen. We waren nog maar net terug bij de auto of het begon echt te gieten.

In Jasper naar de supermarkt gereden om eten in te slaan voor de komende 3 dagen. In Wells Gray Park zit de dichtsbijzijnde supermarkt namelijk op ongeveer een uur rijden. Ook hebben we daar geen internet dus jullie zullen radiostilte ondervinden.

Bij ons huisje aangekomen kregen we te horen dat er de vorige avond 2 grizzly beren op het terrein waren geweest. Grrrrr die hadden we dus gemist terwijl we nog geen 20 meter verder zaten.

Wij nogmaals richting Maligne lake gereden met de hoop op nu wel beren. Helaas mocht het vandaag echt niet zo zijn en teleurgesteld zijn we teruggekeerd naar ons huisje. Het blijft nu voorlopig gieten dus we nestelen ons binnen. (zelfs de hond vindt het te nat om te spelen)