berenavontuur.reismee.nl

Icefields Parkway

Vanmorgen om 6 uur rijden we weg om vandaag verder de Rocky's in te rijden richting Jasper. Bij 't uitchecken hebben we geluk want voor t hotel staan 2 wapiti's midden op de weg. Dat begint goed.

Binnen een uur staat de wildlifeteller al op 9! We komen herten, wapiti's en onze eerste coyote tegen.

. Wat een gaaf beest is dat zeg.

Dan de Icefields Parkway op. Men zegt dat dit de mooiste weg van Canada is. We rijden langs Bow Lake waar Menno z'n fototoestel volschiet. Wat 'n uitzicht.

Vervolgens gaat 't gas erop want er moeten kilometers gemaakt worden vandaag.

De bighorn sheep zijn het daar niet mee eens want die staan even later midden op de weg en denken er niet over om opzij te gaan.

Heel veel berggezichten later komen we rond 10 uur aan bij de Athabasca Glacier. Hier hebben we al tickets voor en spoedig zitten we in een omgebouwde bus met monster wielen midden op de gletsjer.

Er wordt verteld dat we nu op 300 meter dik ijs rijden.

. Heel indrukwekkend! Even later stopt de bus en mogen we eruit. We kunnen rondlopen op de gletsjer en als we willen gletsjerwater drinken.

Hierna rijden we weer verder tot Menno heel hard stop roept en we langs de weg een gigantische waterval zien. Die moet ook ff op de foto.

Dan door naar de Athabasca Falls. Weer een andere waterval. Hier lopen we een uurtje rond. Wel ff lekker om de benen te strekken na zo'n lange autorit.

Inmiddels zijn we nog maar 30 kilometer verwijderd van onze eindbestemming en we besluiten via b weggetjes verder te rijden. Helaas komen we geen wild meer tegen.

Bij ons hotel aangekomen zijn we opnieuw aangenaam verrast.

We krijgen een huisje met uitzicht over het riviertje en een van de 2 'huis' honden vindt mij een leuk nieuw 'baasje' en besluit dat ie de middag maar bij ons door gaat brengen. De rest van de middag doorgebracht met ballen gooien met de hond.