berenavontuur.reismee.nl

Sneeuw, ijs en enge hoogtes

Wederom voor 6 uur vanmorgen op pad. Over de wegen die bekend staan dat er vaak wild loopt richting de Icefields Parkway. We vergissen ons wat in de afstand en moeten op 'n gegeven moment omkeren omdat we niet weten wanneer we een tankstation tegenkomen en anders staan we daar in de middle of nowhere. Dan maar ergens een stukje wandelen denken we en we stoppen bij Peyto Lake (2155 mtr hoogte).

Als we daar aankomen blijkt dat er op sommige plekken nog meer dan een meter sneeuw ligt die hard aan 't smelten is en het wandelpad erheen is een grote ijsglibbermassa geworden. Deze wandel/glibbertocht duurt dan ook wat langer dan we gepland hebben maar 't uitzicht is wel weer geweldig.

Daarna rijden we terug naar Banff omdat we helemaal geen wildlife konden vinden. Overal staan borden 'Watch for wildlife' maar vandaag hebben de wildlife een vrije dag denk ik.

Dan maar mijn hoogtevrees tarten en richting de Banff gondola's

. Nadat we kaartjes gekocht hebben eerst nog ff langs de Starbucks voor n grote hot chocolat om mezelf moed in te drinken en dan met knikkende knieen de gondola in
. Menno vindt 't allemaal reuze grappig en probeert zelfs te wiebelen (dat heb ik 'm inmiddels afgeleerd).

Boven hebben we 'n geweldig uitzicht over 't stadje Banff

en een goed overzicht over de Rocky Mountains. We brengen een ruim uur boven door en in 't zonnetje is het zelfs zonder jas goed te doen.

Hierna gaan we naar ons chaletje om zelf 'n lekkere hamburger met sla te fabriceren. Vlot ons mandje in want morgen gaan we weer vroeg een poging doen om onze berenvriendjes te vinden.