berenavontuur.reismee.nl

kilometers vreten, wildlife en watervallen

Vanmorgen om half 6 gaan rijden richting lake louise(1661 meter hoogte). We wilden via de 'wildlife' binnenweg maar dat mocht niet zo vroeg in de ochtend om de dieren niet te verstoren. Dan maar rechtstreeks door naar Lake louise waar we de buslading Japanners net voor waren

. We hadden geluk met het weer en het meer spiegelde geweldig mooi. Hierna zijn we doorgereden naar Moraine lake(1884 meter hoogte) dat nog helemaal in de sneeuw lag.
Dit meer ligt een stuk hoger dan lake louise en de weg erheen was pas sinds donderdag open. Lake Moraine was nog helemaal bevroren en er lag nog ongeveer een meter sneeuw waar we tot aan onze dijbenen in wegzakten. Dit tot grote hylariteit van de toeristen die langs de kant bleven staan.

Hierna richting Johnston Canyon waar we een trail naar de lower en upper falls zijn gaan lopen.

Helaas liepen hier wel alle japanners zodat we hier op een eekhoorn na geen wildlife hebben gezien
. Onderweg naar Lake louise hadden we wel al 2 herten en een wapiti gezien maar we gingen natuurlijk voor de beren.

Na Johnston canyon richting Banff gereden via bow valley parkway (staat erom bekend dat hier het meeste wild gezien wordt) Wederom een stel herten en een wapiti gezien. De wapiti stond zowat op de weg dus we moesten wel stoppen.

Eenmaal in Banff naar de supermarkt geweest voor biefstuk en sla die we in ons chalet opgesmikkeld hebben. Zometeen maar weer vroeg naar bed want morgenochtend rond zonsopgang willen we gaan proberen om meer wildlife (lees beren) re gaan spotten