berenavontuur.reismee.nl

op naar de hoofdstad

We hebben vandaag gepland als een rustdag en proberen uit te slapen maar al om 7 uur zijn we wakker.Als ik naar de wc ben geweest en terug in bed kruip voel ik iets op mijn arm. Een behoorlijk grote spin. Ik schud hem van mijn arm af maar hij springt er gelijk weer op. Nu ben ik echt mijn bed uit en Menno moet mij redden en de spin slopen. dan zie ik naast mijn hoofdeind een nog groter exemplaar zitten en weer mag mijn held mij redden. Voortaan toch maar de deuren en ramen beter dichthouden als we de lampen binnen aan hebben. Ik kruip gelijk het bubbelbad weer in en geniet van de opkomende zon die zijn licht schijnt over de verkleurende bladeren. Een heel fraai gezicht. Om 8 uur krijgen we ons ontbijt wat bestaat uit een groentequiche, yoghurt met rood fruit en getoaste scones met bosbessen. Lekker lekker! Na t ontbijt vlug weer terug in het bubbelbad. Wat gaan we doen vandaag? Ik neus nog wat op internet en zie dat er gisteren veel orca's etc gespot zijn in de buurt van Victoria. We kunnen nog mee met de boot van 12 uur en kaartjes zijn zo geboekt. Menno moet heel hard lachen.... Hij wist al dat ik dit zou willen. Van te voren had ik gezegd dat ik niet met een boot hoefde omdat we al zoveel boottchten gedaan hebben deze vakantie maar hij wist al dat ik uiteindelijk toch overstag zou gaan. Tja... wat zal ik ervan zeggen. Ik hou nou eenmaal erg van water en bootjes en vooral van wat r in het water zwemt. En zeg nou zelf... in Nederland zwemt er minder variatie rond.

In Victoria kunnen we de auto makkelijk parkeren bij de haven en lopen we de rest naar de boot. We komen nog langs het Canada 150 jaar monument en maken wat foto's. Ook wel mooi met het parlementsgebouw op de achtergrond.

Zodra we aan boord stappen van de prince of whales boot begint het keihard te regenen. Da's nou weer jammer aangezien het de hele ochtend stralend mooi weer was. We varen richting zuiden waar we na een half uurtje de T's tegenkomen. Dit zijn vleesetende orca's. Tot nu toe hadden we voornamelijk visetende orca's gezien, maar deze soort jagen in groepen op de zeeleeuwen en zeehonden en soms dolfijnen. De andere orca's gaan deze soort ook uit de weg. Het is inmiddels gelukkig weer droog dus de camera's kunnen veilig naar buiten. De naturalist vertelt dat er een babyorca van 6 maanden oud bij de groep zit. JIppie alweer een babyorca!!

We hebben geluk want ineens doet een orca een spyhop. Hierbij kan een orca tot onder zijn vinnen uit het water komen om de omgeving eens goed te bekijken. Menno had zo'n spyhop al gezien in het noorden maar ik nog niet!!

Als we na een uur volgen verder varen komen we al snel bij 2 humpback whales. Deze zijn wat rustiger en we zien alleen wat ruggen en staarten. Als we weer verder varen zie ik ineens een spuit verderop en ik waarschuw de naturalist die de kapitein er op af laat varen. Cool!! Ik begin er al goed in te worden in dat spotten.

We varen nog langs wat zeeleeuwen die weer overal op rotsen liggen. Eentje lijkt wel te mediteren.

En dan zien we weer een zeeotter. Mijn dag kan niet meer stuk. Eerst een spyhop en dan weer een otter. Deze is wakker en is zichzelf aan het wassen. Een heel aandoenlijk gezicht.

Na al dit moois zetten we na ruim 3 uur weer koers naar de haven en kunnen we nog genieten van wat opstijgende watervliegtuigen en wat mooie skylines van Victoria.

Het is inmiddels al half 4 als we van boord stappen en we hebben trek gekregen van al die zeelucht. We eten een hamburger bij de burgerking die als late lunch super smaakt. Ik shop nog wat in de souvenirwinkeltjes terwijl Menno de Canadese pokemons probeert te vangen. De buit aan het einde van de dag is een sweatshirt voor mijzelf, een t-shirt voor Menno, een t-shirt voor Pa en een kalender voor Ma. Ook kon ik mijzelf niet bedwingen en heb ik in de rocky mountains chocalate factory wat toetjechocolades gekocht.

Onderweg terug naar ons huisje scoren we bij de beroemde Tai avondeten wat we opeten bij ons huisje terwijl we naar de zonsondergang kijken. Daarna gaan we uiteraard nogmaals in het bubbelbad en snacken we het toetje op.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!