berenavontuur.reismee.nl

naar down under..... of toch niet?

Om 10 uur gaat de viskwekerij open en zorgen wij dat we voor de deur staan om nog meer beren te zien. We wachten tot 11 uur maar geen beren. Een paar mensen hebben wel net een beer over de brug zien lopen en hij schijnt richting de waterval te lopen zeggen ze. We wachten en we wachten en nog meer wachten.... Om 12 uur nog geen beer. We moeten nu echt gaan rijden want we rijden vandaag verder naar Sidney.(niet te verwarren met Sydney Australie) Dit is een klein plaatsje net boven Victoria wat de hoofdstad van de provincie Britisch Columbia is.

De wegafsluiting komen we snel door deze keer. Er is over een stuk weg van ongeveer 3 kilometer maar een rijstrook beschikbaar omdat er een groot stuk weg is weggespoeld en er ook diverse stukjes berg naar beneden zijn komen zetten. Als we hier aankomen mag onze baan net rijden dus we hebben mazzel. We rijden weer door de bergen terug over de slingerweg en bereiken na zo'n 2 uur weer Port Alberni waar we lunch scoren en avondeten boodschappen doen.

Dan rijden we nog een half uurtje verder naar provincial parc MacMillan. Hier staan de oudste bomen van het eiland. Sommige bomen zijn meer dan 800 jaar oud. We lopen hier een rondje en verbazen ons over hoe hoog en dik deze bomen zijn. Ook eten we hier onze lunch op.

Daarna komen we vrij snel bij de snelweg richting zuiden van het eiland en kan het gas er eindelijk op.

We stoppen nog een keer om bij Cobbs bread mog wat heerlijk brood te scoren. Ook nemen we een lekker rozijnen abricozenbrood mee. Terwijl we verder kilometers vreten verdwjnen er al een paar plakjes snoepbrood.

Even na zessen komen we aan in het paradijs in Sidney. We hebben een bedandbreakfast gehuurd voor de komende 2 nachten en het ziet er werkelijk zeer mooi uit. We hebben een eigen opgang met een kamer met een megabed, een hele mooie badkamer met regendouche, een ligbak met heel veel kussens en een grote tv waar we zelfs de Canadese netflix kunnen uitproberen en een grote veranda buiten met een groot bubbelbad en zitplaatsen buiten die uitkijken op de zee.

Terwijl we 's Avonds in het bubbelbad zitten te relaxen zien we de veerpont langsvaren en kijken we naar de sterren hemel. Het is vanavond droog geworden en het is nu zelfs helder. Romantischer en luier kun je het niet hebben. We vragen ons af waarom we hier niet langer dan 2 nachten blijven.