berenavontuur.reismee.nl

liquid sunshine

Als we wakker worden horen we dat het giet van de regen. Dat is jammer want we gaan zometeen (alweer) op berentocht. Vorige keer in Canada is de berenteller geeindigd op 30 beren in het wild en dat blijkt toch best moeilijk te overtreffen. Jaja we weten het.... we zijn verwend. :)

We rijden vandaag naar Tofino voor de boottocht waar we weer een ander stukje natuur gaan verkennen. Ditmaal met Jamies.

De zodiaktoer was volgeboekt dus we hadden de overdekte boot geboekt en dat blijkt vandaag helemaal geen verkeerde keuze.

We zien gedurende de tocht wederom een bald eagle

en 4 verschillende beren.

We moeten uitkijken dat we de camera's niet te nat laten worden want ze doen het gelukkig weer.

Na de toer halen we iets lekkers te eten bij de plaatselijke bakkerij en rijden dan terug richting Ucluelet.

We besluiten toch nog even een kijkje te nemen bij de plaatselijke zalmkwekerij waar soms beren zich laten zien. Onderweg hierheen zien we eindelijk onze eerste kontbeer. Dit is een beer die plotseling op de weg opduikt en schrikt en dan heel snel weer de bosjes inrent zodat we alleen z'n kont zien.

Helemaal happy rijden we verder en na nog flink verkeerd gereden te zijn komen we via een vreselijke onverharde weg uit bij de kwekerij. Daar worden we gelijk verwezen naar de boardwalk vanwaar we aktie zien!!!

We zien een grote beer proberen zalmen uit de rivier te vissen maar hij wil niet nat worden,

een andere beer loopt wat onrustig rond

We zien een moederbeer met ukkie die heel lief poseren lijkt wel. Ze zijn heel aktief en klimmen zelfs in een boom.

Vooral het kleintje is supersnoezig.

We blijven hier een uurtje want om 15 uur gaat de kwekerij weer dicht voor toeristen. Het begint ook weer een stuk harder te regenen en mijn camera begint alweer kuren te vertonen dus we houden het voor gezien en gaan terug naar ons hotel.

De berenteller staat na vandaag dan wel ineens op 26 wilde beren. We besluiten om morgenochtend nogmaals terug te gaan om hopelijk onze laatste beren van deze vakantie te gaan spotten. Het was gewoon te leuk vandaag. Hier kon geen dure berentoer tegenop!

We kleden we ons om en gaan lekker vroeg avondeten bij hetzelfde restaurant als 2 dagen geleden. We zitten weer buiten met uitzicht op de haven. Het regent nog steeds maar we zitten overdekt dus het maakt niet uit. Hier op Vancouver Island noemen ze regen liquid sunshine.... Ze hebben jaarlijks meer dan negen maanden per jaar last van deze liquid sunshine. We vinden het wel een positieve houding:)

Alex

Bereleuk !

Wim

Geweldig al die wilde beesten gezien vanuit kleine bootjes.
Nog een prettige voortzetting van jullie vacantie, met wat beter weer.

Groetjes, Wim