berenavontuur.reismee.nl

aan t einde van de wereld

Gisteren vroeg vertrokken uit het noorden voor de langste rit deze vakantie. Ongeveer 6 uur rijden (volgens googlemaps dan)

Het regent nog steeds maar er is bijna niemand op de weg dus de eerste helft kan ik de auto goed doorgassen.

Bij Coombs gaan we aan timemanagement doen. Ik zet Menno af bij de little qualicum falls. Het is nu een beetje droog en hij wil deze graag bekijken.


Ikzelf rij 10 minuten terug naar t plaatsje waar een farmersmarkt is met geiten lopend op het dak.

Na een klein uur ben ik het zat en ga ik kijken of Menno alweer mee wil. Het regent ondertussen keihard dus ik verwacht van wel.

Inderdaad staat Menno al te wachten onder een klein afdakje en is hij blij dat ik vroeger dan verwacht terug ben. We eten in de auto de snackjes op die ik op de markt gekocht heb en rijden verder naar Port Alberni waar we boodschappen doen voor de komende 4 dagen.

Met volle achterbak rijden we de laatste 2 uur naar Ucluelet waar we weer 4 nachten zullen blijven.

's Avonds rijden we nog ff naar de vuurtoren om de zon onder te zien gaan.

Vanmorgen rustig aan gedaan en uitgebreid ontbeten. Om half 10 melden we ons bij de haven waar we met een luxe jacht de omgeving vanaf het water gaan verkennen.

Al in de haven zien we 2 beren langs de waterlijn rondscharrelen. Yes!!! de berenteller gaat omhoog naar 14.

We zien ook nog een stokoude reiger. Het lijkt eecht alsof ie grijze veren van ouderdom heeft.

We varen de haven uit en zien zeehonden,

zeeleeuwen die elkaar lekker aan het etteren zijn,

We zien eindelijk de zeeotters. Deze zijn heel lastig te spotten omdat ze zichzelf vastklemmen in het wier om niet weg te drijven.

Dan varen we verder naar de 'broken island group' een eilandengroep in het Pacific Rim National Parc. Wat is het mooi hier.

We komen nog een jong hertje tegen die op de rotsen klautert.

Uit de wind voor een idylisch eiland gaan we voor anker en eten we onze lunch op. Het is vandaag weer lekker weer en in t zonnetje uit de wind wordt het al snel goed warm.


We spotten nog wat bald eagles op onze weg terug en meren om 16 uur weer aan in de haven.


Om 5 uur gaan we uiteten in een havenrestaurant waar menno de bekroonde showder (vissoep) neemt met salade en ik de vleesspiezen met portobello's en verse frieten. Heerlijk eten na een dag op het water. Al met al een super geslaagde dag.


Reacties

Reacties

Alex

Fantastisch; mooie foto's !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!