berenavontuur.reismee.nl

elk falls

Vandaag een relatief rustige dag. Het is weer mooi weer dus we gaan de omgeving te land een beetje verkennen.

We rijden naar de zalmkwekerij om te kijken of er zwarte beren te zien zijn. Helaas zijn ze niet thuis. In de rivier hier zien we ook nog geen vissen. We rijden door naar de Elk Falls. Dit is een waterval aan t einde van een waterkrachtcentrale. Het bijzondere hieraan is dat de mens kan beslissen hoeveel water er door heen stroomt.

We wandelen erheen en kijken wat rond. Menno vindt de suspensionbridge helemaal fantastisch. Ik vind t minder. De brug hangt boven een grote afgrond en wiebelt.

We rijden weer terug naar Campbell River en bezoeken Nick alvast. Nick is de man waarmee we morgen een boottocht gaan maken en waarmee we 6 jaar geleden een fantastische tijd hebben gehad.

De middag hangen we rond in t bubbelbad en zwembad van het hotel. 's Avonds gaan we eten bij een visrestaurant in de haven waar Menno fish and chips neemt en ik salade en poutine. Poutine is een echt Canadees gerecht bestaande uit patat met dikke jus en gesmolten kaas. Hmm niks voor mij. De patat wordt helemaal klef en veels te zout.

Alex

Mooie foto's. Toch wel gaaf, zo'n brug.