berenavontuur.reismee.nl

overtocht met verrassingen

Om 07.00 uur vanmorgen stonden we bij de veerpont om van Port Angeles naar Victoria te varen. We moesten er een uur van te voren zijn omdat we door de Canadese douane moesten. Deze veerpont vaart ons de grens over. Doordat we een grotere auto hadden gekregen was t nog spannend of we niet extra moesten betalen maar gelukkig hoefde dat niet.

Wat een mooie zonsopgang hadden we.

Om kwart voor 8 kwam de boot aanvaren en mochten we aan boord.

We gingen buiten op t dek zitten aangezien t helder weer met zon was. Precies op tijd voeren we de haven uit.

Natuurlijk moesten we nog de scene uit titanic nadoen.

Ongeveer halverwege zagen we veraf grote splashes...... camera's erbij en inzoomen ..... en ja hoor.... 2 humpback walvissen hadden er zin in en sprongen meerdere tientallen keren uit t water.

en ze kwamen steeds dichterbij de boot. Wel een half uur lang hebben we genoten van de walvissenshow!!!

In Victoria hadden we bij aankomst mazzel en mochten wij als een van de eerste auto's van boord. Nog even een klein gesprekje bij de douanepoort en we mochten door.

Als eerste boodschappen doen want je mag niet alles van fruit en vleeswaren invoeren naar Canada. Nu konden we wat inslaan voor de komende dagen.

Daarna onderweg naar Campbell River. Een rit die bijna 4 uur zou gaan duren.

Onderweg nog geluncht bij een uitzichtpunt waar ook een totempaal stond.

Om 3 uur komen we aan bij ons hotel waar onze kamer al klaar is. En wat voor kamer! We hebben uitzicht over de baai.

De resgt van de middag brengen we rustig op de kamer door genietend van t uitzicht.

Morgen gaan we op grizzlytour en daarvoor willen wij goed uitgerust zijn.

Alex

Fantastisch !!!