berenavontuur.reismee.nl

Berenavontuur 2.0

Toen we in februari terug vlogen waren we t met elkaar eens. Direct iets nieuws boeken zodat we wat hebben om naar uit te kijken. Eerst zou t weer Lanzarote worden.... niet zo duur en wel lekker weer en duiken. Helaas voor Transavia vonden we de vliegtickets veel te duur... Toen bedachten we... Kroatie.... daar konden we ook leuk beren kijken....

Paar dagen later zaten we op Canada en oost USA.... Hele route was al uitgestippeld maar iets bleef er knagen.

Een week later had Delta Airlines een hele leuke aanbieding naar Seattle..... Vanuit Seattle kun je heel makkelijk overvaren naar Vancouver Island....

Jaaaaaa daar willen we echt heen.

Tickets waren snel geboekt en nu zijn we aan t aftellen. Nog 51 dagen wachten en dan 5,5 jaar later gaan we terug naar waar we onze mooiste vakantieherinneringen hebben gemaakt.

Berenavontuur 2.0 wordt een feit!!!

We vliegen dus op Seattle en rijden dan naar Port Angeles waar we nog even Olympic National Parc mee zullen pakken. Dit was tijdens onze laatste vakantie net te ver rijden. Een dag later varen we met een veerpont de canadese grens over naar Vancouver Island. In Campbell River gaan we met Eagle Eye een grizzlyberen safari doen. Het is dan zalmenseizoen en de beren proberen deze te vangen en dit schijnt een heel spectakel te zijn. Ook gaan we een dag zelf op zoek naar beren als we bij de rivier naar de zalmkwekerij gaan kijken. Bij dhr Nick Templeman hebben we ook een reservering staan om weer op tour te gaan naar allerlei wildlive. Met hem hebben we vorige keer de bold eagle show gezien en zijn we beren en dolfijnen (heel veel dolfijnen die met de boeggolf meezwommen) tegengekomen. Geweldig om nogmaals met deze man op pad te gaan. Daarna rijden we verder noordwaarts waar we via air bnb een appartement hebben gehuurd aan t water. In dit gebied wonen al bijna geen mensen meer en heeft de natuur de overhand. In t plaatselijke ziekenhuis hebben ze regelmatig bezoek van een puma die ff komt rondneuzen en de zwarte beren lopen gewoon over straat. Vanuit hier gaan we wederom een berentour doen maar waar we deze keer nog noordelijker gaan varen richting Knight Inlet. Dit is een fjord die helemaal doorloopt naar t vaste land omgeven door hele hoge steile rotswanden. Dit is echt t leefgebied van de grizzly en deze hopen we dan ook weer te spotten. Ook gaan we hier een tocht maken om orca's en bultrug walvissen te spotten en ook de bald eagles hopen we weer te zien. Bij tijd over wilen we ook nog helemaal naar t noordelijkste puntje van het eiland rijden maar we weten nog niet hoe de toestand van de wegen is. Op onverharde wegen zijn we niet verzekerd met de huurauto. Dan gaat de rit terug over t eiland naar Ucluelet aan de pacific kant. Hier is de zee wel ruig in tegenstelling tot de andere kant wat een grote baai is. Hier willen we gaan wandelen en in getijdepoelen poeren en ook een half dagje relaxen. Misschien gaan we hier nog een zwarte beren tocht doen maar dat staat nog niet vast. Vooral de wandelroutes door t pacific Rim National Parc zijn erg mooi. Hier groeit nog echt dicht regenwoud en dit vinden wij allebei erg bijzonder. Ook zijn hier zeeleeuwen te zien.Dan na een paar dagen rijden we richting Victoria de hoofdstad van het eiland waar we mogelijk een vlucht met een watervliegtuigje gaan maken. Dan zit onze tijd er na 2 weken op t grote eiland alweer op en nemen we de veerpont weer terug naar t vaste land en steken we de grens met de USA weer over. Nog ff Seattle in om toch de spaceneedle te bekijken waar we vorige keer geen tijd meer voor hadden en dan nog een dag naar keuze voor we terugvliegen. Al met al weer een druk programma warbij hopelijk onze fototoestellen overuren draaien.

Voor nu rest ons nog de laatste voorbereidingen en dan de koffers inpakken en met een hele grote smile t vliegtuig instappen. Op naar berenavontuur 2.0 met hopelijk meer dan de 32 beren van vorige keer :)