berenavontuur.reismee.nl

Op naar Vancouver

Om half 9 zitten we rustig achter onze boterham pindakaas als Menno ineens bedenkt dat we de boot van 10 uur moeten halen. Oke dan ff in de 3e versnelling, alles in de auto gooien en heel hard 't gas erop. Tuurlijk stuiten we op een afgezette weg; omrijden dus maar weer en met maar 30 km te hard (rest vd auto's doet dit ook maar normaal gesproken ben ik erg braaf hier in 't buitenland) komen we om 10 voor aan bij de ferry naar Vancouver. Als een vd laatste auto's mogen we mee en zodra onze auto staat gaan we al varen. Gelukt!! Nu eerst een Starbucks erin (latte voor Menno en grote thee voor mij) en dan kijken of we nog orca's tegen komen.

Helaas zien we ze niet maar 't blijft een leuk boottochtje van bijna 2 uur.

Eenmaal aangekomen in Vancouver rijden we naar een shoppingmall waar we wat rondneuzen en lekker gaan lunchen. Dan op naar 't hotel. Om half 3 zijn we er en checken we in in en parkeren we de auto. Op naar de de overkant naar de binnenstad van Vancouver. Hier gaan we naar de skechers winkel want ik wil graag een paar nieuwe schoenen maar helaas hebben ze hier de soort die ik wil niet.

We lopen verder naar Gastown waar 'de beroemde stoomklok' staat. Je kunt bijna de klok niet zien zoveel Japanners staan er om heen.

Door naar Chinatown. Dit is een hele grote die als je langsloopt echt stinkt naar vieze kruiden en die ook echt speciaal voor de chinezen bedoeld is. De staatnaambordjes zijn hier ook in het chinees.

Na bijna 13 km gelopen te hebben kriskras door de stad nemen de SkyTrain weer terug naar de haven waar de SeaBus ons terug brengt naar 't hotel. Hier halen we een veel te grote pizza die we opeten in ons bed.

De volgende ochtend is het toch zonnig (hadden ze net voorspeld) dus gaan we vandaag Grouse mountain op. Om 9 uur zitten we in de kabelbaan omhoog naar 1100 meter.

Vanaf hier hebben we een mooi uitzicht over Vancouver en de baai.

Er zit hier een berenrefuge; dat wil zeggen in een groot afgezet stuk bos zitten 2 grizzlyberen die als jonge beertjes opgevangen zijn omdat ze als weesjes gevonden zijn zonder moeder en anders overleven ze 't niet).

We hebben nog geen echte grizzly's gezien dus staan te popelen. Het blijken echte showberen want zodra ze wakker zijn gaan ze uitgebreid zwemmen en boomstammen slopen etc. We blijven hier bijna 2 uur van genieten, spelen nog wat met de sneeuw die hier op sommige plekken nog ligt en gaan dan weer naar beneden.

Hier halen we wederom een starbucks drankje en rijden we naar Lynn canyon waar een hangbrug over de canyon is. Bij de hangbrug loopt Menno er een paar keer overheen. Mij wiebelt de brug teveel en er staan teveel Japanners te duwen.

Vrij snel rijden we weer verder. Nu richting Ambleside park vanaf waar we de Lions Gate brug goed kunnen zien. Het is nog een hele uitdaging om de auto kwijt te raken want heel Vancouver zit hier op zondag dus ik gooi Menno er vast uit en zoek verder naar een parkeerplek. Dit wordt achteruit inparkeren in een heel klein plekje en de Canadesen staan nieuwschierig toe te kijken maar 't lukt me in een keer. Ik krijg nog net geen applaus. We lunchen hier (beetje late lunch om 4 uur 's middags) met broodjes en salade vd supermarkt gezellig aan 't water en lopen nog wat rond.

's Avonds eten we soep met brood op de hotelkamer.Morgen gaan we naar het Vancouver Aquarium en Stanly Park bekijken...